Aktīvu Pārvaldības pamatelementi

Sāciet ar piramīdas pamatu blokiem un pakāpeniski virzieties uz augšu*


Aktīvu Reģistrs!

Izmantojiet šādu vienkāršu tabulu: (piem. MS Excel) un sāciet apkopot šo informāciju. Kad pienāks laiks to itin viegli varēs importēt specializētā CMMS/EAM programmā:

Aktīvu uzskaites un reģistrācijas tabula:

CehsLīnijaMātes-aktīvsAktīva Nr.Aktīva funkcionālā vietaStatussAprakstsRažotājsRažotāja modelis Iegādes vērtība [EUR]Iegādes datums
 Piegādā-tājsParametrs #1  Param. #2
 #1ZāģēšanaZāģēšanas līnija #2.12C_ZL_EM2_2017
Unikāls iekšējais inventāra Nr. (var būt atvasināts inv-cijas Nr. no grāmatved. sistēmas)
 2C_ZL_EM2
(nemainās nomainot pašu iekārtu uz jaunu)
IzmantošanāElektromotorsSIEMENS 1LE1001-1CB22-2JB4 (precīzs ražotāja modelis)  234014.06.2017SIA 
'xxxx' 
7,5 kW1500 1/min 
 #1ZāģēšanaZāģēšanas līnija #2.12C_ZL_RED2_20142C_ZL_RED2IzmantošanāReduktorsSEW Eurodrive xxxxx_xxxxx_xxxxx1100 11.02.2014 SIA "xxxx" 10 kW3 pakāpes
1500 - 180 1/min 
 #2Žāvēšana.........Rezerve............ ... ... ... ... 


Rezerves daļu reģistrs

Šo reģistru var veidot divos veidos: 

  1. Ar aktīviem nesaistītā veidā - REZERVES DAĻU KATALOGS piemēram sagādes daļas paspārnē. Šāds reģistrs ietver plaša veida informāciju par rezerves daļu apzīmējumiem, parametriem, iegādes vietām, cenu, piegādes laikiem...
  2. Ar aktīviem saistītā veidā - KĀ SPECIFIKĀCIJAS - remontdienesta paspārnē. Šāds reģistrs ietver informāciju par rezerves daļu izmantošanu konkrētajās iekārtā

 Atbalsts CMMS / EAM sistēmu ieviešanā 

Apkopju darbu reģistrs

Šis reģistrs apkopo visus veiktos plānotos un neplānotos preventīvos un remontdarbus

Svarīgākie informācijas lauki minēti pirmie:

  • iekārta (kurai tika veikta apkope)
  • datums
  • darbu ilgums [h] 
  • darbu tips (PREV, KAPREM, DIAGN, AVĀR, utt....)
  • personāls (2 mehāniķi, 1 elektriķis)
  • izlietotie materiāli (rezerves daļas un palīgmateriāli, izmantotie instrumenti)
  • darbu prioritātes kods (1.Līmenis 2.Līmenis 3.Līmenis 4.Līmenis)
  • ietekme uz ražošanu

Ražošanas procesa uzskaites reģistri


Katra iekārta agri vai vēlu iziet no ierindas. No uzņēmuma interešu viedokļa tas ir brīdis, kad iekārta vairs nespēj veikt tai paredzēto ražošanas funkciju. Atkarībā no organizācijas brieduma pakāpes tiek izmantoti 2 līmeņu reģistri:

  1. LĪMENIS - Ražošanas pārtraukumu skaita un ilguma uzskaite (laika zīmogs un laika ilgums). Pārliecinieties vai šāds reģistrs jau nav ieviests un netiek izmantots Ražošanas procesu norises uzskaitei. Šie pārtraukumi ne vienmēr ir saistīti ar iekārtu defektiem, bet kad tie ir - tie dod tik ļoti vērtīgo ieskatu cik daudz izmaksāja dīkstāve un attiecīgi - cik daudz ir iespējams ietaupīt ar prasmīgām apkopēm saīsinot vai novēršot šīs dīkstāves.
  2. LĪMENIS - Apmācīti inženieri veic iekārtu defektu cēloņu analīzi, kodēšanu un uzskaita un datus piefiksē ERP/EAM/CMMS sistēmās.

2.līmenis ir kritiski svarīgs jebkurām pilnveidošanās aktivitātēm ne tikai remontu un uzturēšanas dienesta darbā (defektu cēloņi), bet arī iekārtu dzīves cikla un finansiālā izdevīguma (investīciju atdeves) un iekārtu izvēlei (kapitālo ieguldījumu efektivitātei nākotnē).

Personāls

Apmācības, zināšanas, prasmes, motivācija

Pārmaiņas un ikdienas darbs nenotiek pats no sevis. To veic cilvēki / Jūs un Jūsu darbinieki. 

Katrs ar savu pieredzi, zināšanām, prasmi, motivāciju.

Katram darbam ir savs uzdevums - kas un kā ir jāpaveic.

Vienmēr sāciet ar motivācijas elementu. Pajautājiet savam vadītājam (sev kā darbiniekam):

  • Kas motivē darbinieku(mani) strādāt pie Jums, 
  • Kas motivē darbinieku(mani) strādāt apzinīgi / kvalitatīvi
  • Kas motivē darbinieku(mani) pilnveidoties

Jo labāk ja atbildes uz katru no šiem jautājumiem iekļauj vairāk nekā vienu no sekojošajiem punktiem:

  • Vadības demonstrētais piemērs (par ko liecina vadītāja redzamie darbi)
  • Ikdienas komunikācija ar vadītāju (par mērķiem ↔︎ ceļu uz mērķiem ↔︎ rezultātu) 
  • Pārējo kolēģu attieksme (iederēšanās kolektīvā, neformālie viedokļu līderi, neformālās prioritātes, vidējais komandas noskaņojums)
  • Uzņēmuma vērtību sistēma (mana vērtību sistēma pret uzņēmuma vērtību sistēmu)
  • Darba atlīdzības sistēma (nemateriālā atzinība, atlīdzība, atbalsts, par ko tā tiek saņemta)

Ieviešot pārmaiņas un pilnveidojoties bieži vien ir nepieciešamas jaunas zināšanas

ITAPA ar vairāku mācību programmu palīdzību piedāvā apgūt jaunas zināšanas, kas var pārvērsties par jaunām prasmēm kā paveikt darbu efektīvāk. Ja Jūs neesat pārliecināti par to vai Jūsu organizācijā ir auglīga augsne šādai izaugsmei, droši aiciniet mūs palīgā, mēs palīdzēsim izprast personāla motivāciju un izveidot auglīgu augsni personāla izaugsmei.

Preventīvās apkopes programma

Pirmkārt, kas šī "Preventīvo apkopju programma" tāda ir? 

Tas ir regulāri veicamo apkopju darbību uzskaitījums ar mērķi paildzināt vai novērst iekārtu defektu rašanos, atbalstot ražošanas funkcijas izpildi. Kuri darbinieki to veic? Veiksmīgākajās organizācijās to veic gan remontdienests, gan ražošanas operatori (pierādīta efektivitāte).

Ja Jūsu organizācija pašreiz ir stāvoklī "remontējam kad salūzt" un "kaut ko arī preventīvi eļļojam" tad visticamāk avārijas un neplānotie remonti sastāda vairāk nekā 50% no Jūsu ikdienas. Tas ir dārgi, tas traucē ražošanas procesiem, tas prasa daudz virsstundu, daudz nervu un ir nedroši no darba vides risku viedokļa.

Lai izlauztos no šī apburtā loka, ITAPA piedāvā 

  • mācību programmas, kuras sniedz zināšanas kā uzturēt iekārtas lai pagarinātu starp-defektu periodus, paildzinātu starp-apkopju intervālus un padarītu darba vidi drošāku.
  • paša apkopju darbu plāna izstrādi (kurām iekārām, kāpēc būtu vai nebūtu jāveic konkrētie darbi)